

Kanker, een beladen woord en ziekte waarvan ook in 2025 veel mensen niet weten hoe hier mee om te gaan. Geen idee hebben wat het betekent als je deze diagnose krijgt. En wat zeg je tegen iemand die kanker heeft? Uit ervaring kan ik zeggen dat de omgeving hier mee worstelt. Dit hoor ik helaas ook van andere kankerpatiënten. Een gevolg hiervan is bijvoorbeeld eenzaamheid en verlies van vrienden waarvan je dacht die zijn er voor mij/ons.
En dit vind ik nou zo jammer, zo hoeft het niet te gaan. Gewoon door er samen over te praten en de pijnpunten te benoemen. Ja, dat is ingewikkeld, maar zwijg niet.
Mijn bundel geeft inzicht in wat kanker met je kan doen. In mijn geval van de diagnose tot de dood. Ik hoop dat degenen die mijn teksten lezen meer inzicht krijgen hoe je leven eruit kan zien als kanker je leven in sluipt.
Mijn missie is dat we het beestje bij de naam noemen. Er niet omheen draaien. Gewoon er normaal over kunnen praten. Hoe lastig dit ook is, doe het!